سیستم جدید ضد سرقت اکسپریا mxtp آشنا شوید
نوشته شده توسط : سعید آجودانی

این برنامه با تمام مزایایی که دارد نمیتواند تضمین خوبی برای محافظت از اطلاعات شما باشد. چرا که به راحتی و با فلش کردن دستگاه و یا ریست کردن آن، اطلاعات دستگاه به حالت اول برگشته و عملکرد برنامه “my Xperia” غیر فعال میشود.

گوگل در اندروید ۵٫۱ سعی کرده تا با پیاده سازی یک قابلیت جدید به نام “Device Protection” از گوشی هوشمند در برابر سرقت محافظت کند. اما سونی اینجا پیش قدم شده و قابلیت My Xperia را تا حدی توسعه داده که دیگر جای نگرانی برای کاربر باقی نمیگذارد. نسخه جدید برنامه My Xperia با نام MXTP فعلا تنها بر روی سه دستگاه اکسپریا M4 Aqua، اکسپریا C4 و تبلت اکسپریا Z4 قرار دارد، امنیت دستگاه را نسبت به گذشته بالا برده و به خوبی از اطلاعات شما در برابر سرقت محافظت میکند.

سیستم جدید که با نام MXTP (مخفف My Xperia Theft Protection) شناخته میشود به بوت لودر دستگاه اضافه شده به طوری که اگر سارق حتی اقدام به فلش کردن دستگاه و یا ریست کارخانه ای آن کند، باز هم قادر به استفاده از گوشی شما و دستیابی به اطلاعات آن نخواهد بود.

سیستم MXTP یک محیط نرم افزاری با عنوان Lockdown را شامل میشود که در صورت عدم رعایت برخی نکات، کاربر به آن هدایت شده و اجازه فعالیت را به کاربر نخواهد داد. محیط Lockdown در مواردی که به آن اشاره میکنیم فعال میشود:
– کسی قصد ریست کردن دستگاه را داشته باشد.
– کسی قصد فلش کردن دستگاه از طریق Flashtool و یا پاک کردن اطلاعات با برنامه PC Companion را داشته باشد.
– کسی قصد حذف حساب گوگل مرتبط با سیستم MXTP را داشته باشد.
– کسی سیستم MXTP را در تنظیمات دستگاه غیر فعال کند.
– منوی Lockdown نیز به صورت دستی و توسط کاربر نیز قابل فعال سازی است.

mxtp

هنگامی که محیط Lockdown در دستگاه فعال شد حساب کاربری گوگل که با آن قابلیت MXTP را فعال کرده اید برای باز کردن قفل دستگاه ضروری است. با فعال شدن قابلیت Lockdown دسترسی به دستگاه بسیار محدود شده و به صورت زیر در می آیند.
– تمامی برنامه های در حال اجرا متوقف میشوند.
– هشدارها و نوتیفیکیشن ها قابل مشاهده نیستند.
– تماس های ورودی به پست صوتی تبدیل میشوند.
– تماس های خروجی به جز شماره های اضطراری تماما غیر فعال میشود.
– پورت USB نیز تنها برای شارژ فعال است و امکان اتصال به کامپیوتر برای مشاهده فایل ها و یا استفاده از قابلیت OTG وجود ندارد.

در یک کلام سیستم جدید MXTP را میتوانیم دقیقا همان چیزی تصور کنیم که یک گوشی هوشمند به آن نیاز دارد. قابلیت My Xperia با وجود کاربرد های آن ضعف های بزرگی داشت که حالا سیستم جدید به طور کامل ضعف های قبلی را پوشش داده و یک لایه امنیتی بزرگ برای گوشی شما ایجاد میکند. این قابلیت از منوی تنظیمات و بخش امنیت، به راحتی قابل فعال سازی است. همانطور که در بالا اشاره کردیم ای سیستم فعلا بر روی چند گوشی فعال است ولی امید میرود در آینده ای نزدیک سونی این قابلیت کاربردی را برای دیگر گوشی های خود نیز قرار دهد.




:: برچسب‌ها: سیستم امنیتی اکسپریا,ضد سرقت ,
:: بازدید از این مطلب : 830
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: